Università di Verona – Bando U.A.Re @UNIVR – Ukrainians Academics and Researchers at the University of Verona

L’Ateneo ha attivato misure di sostegno per ricercatrici/ricercatori e docenti ucraine/i affinché possano svolgere le proprie attività di studio, insegnamento e ricerca presso l’Università di Verona come Visiting Researcher e Visiting Professor. Tale opportunità è rivolta a soggetti che godono del regime di protezione temporanea come stabilito dalla Decisione di Esecuzione del Consiglio europeo del 4 marzo 2022 (UE 2022/382).

Ricercatrici/ricercatori e docenti universitarie/i e scienziate/i provenienti da Istituzioni ucraine potranno partecipare per trascorrere presso l’Ateneo un periodo di 12 mesi, in presenza, per svolgere attività didattiche e/o di ricerca presso un Dipartimento.

Il periodo di mobilità dovrà iniziare entro il termine stabilito dal Governo Italiano per lo stato di emergenza umanitaria in corso, fissato al 31 dicembre 2022.

Maggiori informazioni sono consultabili sul bando

***

Academic staff fleeing from Ukraine may apply to carry out on-site study, research and teaching activities at the University of Verona as Visiting Researchers or Visiting Professors. This opportunity is reserved to people holding a temporary protection status as established by the European Council Implementing Decision of 4 March 2022 (EU 2022/382).

Researchers and professors coming from Ukraine Institutions may apply for a visiting period up to 12 months at the University of Verona, to carry out teaching and/or research activities in a Department which must ensure the availability of an individual workstation dedicated solely to the guest.

The mobility period should start within the end of the humanitarian emergency as declared by the Italian Government (31 December 2022).

More information in the Call for applications